Pametne destinacije kao strategija razvoja turizma budućnosti

28.10. 2020. By Ada Banovac
docimage2

Dana 27.10. 2020. organizirane su online panel rasprave na temu pametnog turizma, u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, koji je u ulozi vodećeg partnera u projektu “Smartmed”, inicijativi koja se bavi razvojem 13 zemalja članica, sa ciljem razvijanja pametnog turizma na području Mediterana, jedan od nužanih alata za očuvanje vitalnosti turizma obzirom na njegovu važnost iz mnogobrojnih perspektiva. Na panelu imenom “Izazovi i prilike za razvoj turizma u Hrvatskoj” okupilo se preko 150 sudionika.

Našu inicijativu Pametni turizam, prestavljao direktor i vlasnik traveltech tvrtke Orioly- Ivan Ilijašić, jedan od panelista na temu tehnologije i IT-a, čija je razina ocijenjena najlošije od svih ostalih ključnih elemenata koja su se proučavala: održivost, suradnja i participacija i ljudski kapital.

Prepoznavajući potrebu da djelujemo, i prije uključenja u Smartmed projekt, zajedno sa stručnjacima u pojedinom području, osnovana je inicijativa pod nazivom “Pametni turizam” koja predstavlja mrežu vodećih eksperata u razvoju pametnih rješenja za turizam.

docimage1

Promoviramo korištenje tehnologije u svrhu razvoja destinacije koji nije moguća bez inovativnih modela i infrastrukture koja podržava razvoj inovacija naročito za vrijeme pandemije koja je oblikovala turističku ponudu i potražnju za narednih par godina, ako ne i zauvijek. Destinacija ili turističko odredište nije samo lokacija, vjerujemo da ipak najvažniju komponentu čine ljudi, a njihova suradnja dovodi do razvijanja destinacije.

Stoga, kroz inicijativu Pametni turizam želimo poticati networking i povezivanje dionika u turizmu kako bi se realizirao interdisciplinarni strateški razvoj. Da smo na dobrom putu, potvrđuju i službene projekcije Ministarstva turizma i sporta, koji očekuju da bi se do lipnja 2022. trebale donijeti konkretne primjene poslovnih modela koji će biti razvijeni ovisno o potrebama svake zemlje članice.

Ideja Pametnog turizma je udružena kontinuirana digitalna transformacija, koja će uz pomoć ekspertnih znanja, pratiti svjetske trendove i postavljati nove, razvijajući inovativne modele turizma, prilagođenijim na “novo normalno” i manje otporni na potencijalne slične slučaje u budućnosti.